وبلاگ کریپتو وبلاگ کریپتو .

وبلاگ کریپتو

فنر لوله بازکن دستی خانگی| لوله بازکن

لوله بازکنی فنر هیدرولیک ابزار قدرتمندی است که معمولاً برای تمیز کردن قسمت هایی از سیستم لوله کشی تا طول حدود 8 متر (25 فوت) و باز کردن و تخلیه لوله های گرفته شده در خانه طراحی می شود. نحوه عملکرد فنر لوله فنری به این صورت است که یک کابل فلزی که حالت فنری دارد در امتداد فنر با نیروی مکانیکی ایجاد شده توسط موتور مته لرزش ایجاد می کند و سر فنر که حالت چرخشی دارد باعث حرکت آن به سمت جلو در مسیر. لوله می شود و به باز شدن لوله های فاضلاب گرفته شده توسط اجسام مختلف کمک می کند.

فنر لوله بازکنی بسیار کشسان بوده و از فولاد ساخته شده و به قدری نازک است که به راحتی می تواند از موانع ایجاد شده در لوله عبور کرده و آنها را از بین ببرد و یا به چاه فاضلاب برساند، البته برخی از سازندگان از فنر استفاده می کنند. آنها لوله باز کردن را توصیه نمی کنند زیرا ممکن است سطوح سرامیکی را به خصوص در توالت ها و آشپزخانه ها خراش دهند. در عوض می توان از یک غربالگر مخصوص (محلول لوله بازکن) استفاده کرد.

 

انواع فنرهای لوله بازکن

فنر لوله بازکن خانگی: این فنرها که به فنرهای لوله بازکن دستی معروف هستند از فنر فولادی محکم به طول 3 تا 4 متر و دسته گیره ای برای ایجاد چرخش و لرزش با دست ساخته می شوند و معمولاً نوک آنها در موقعیت خود قرار دارد. قلاب ها مشکوک هستند و قابل تعویض نیستند. از این دستگاه می توان به راحتی برای بازکردن لوله های سینک و توالت فرنگی که در فواصل زمانی کوتاه در منزل گرفتگی می کنند استفاده کرد و جایگزین مناسبی برای محلول لوله بازکنی منزل می باشد.

 

فنر لوله بازکن دستی خانگی

فنر لوله بازکنی با دستگاه : با پیشرفت تکنولوژی و ورود دستگاه های مختلف دستگاه بازکن هیدرولیک نیز وارد بازار شد و بازکردن گرفتگی لوله آسانتر و سریعتر شد. این دستگاه قدرتمند با موتور گردان قدرتمند نیروی مورد نیاز برای چرخش و حرکت فنرهای سنگین و بلند را قادر می سازد و فنر نیروی مورد نیاز برای بازکردن گرفتگی ها را به موانع و ضایعات باقی مانده در لوله اعمال می کند.

 

مزایا و معایب استفاده از فنر بازکن لوله

شاید مزایای لوله بازکن های فنری مشهود نباشد، اما هزینه نسبتا پایین در مقایسه با سایر چراغ ها و در دسترس بودن آنها و امکان استفاده از آن در مکان های مختلف، امکان نفوذ طول لوله در فواصل طولانی، عملکرد بالای آن. سرعت در رفع گرفتگی لوله ها و عدم تخریب قسمت هایی از خانه برای رسیدن به محل گرفتگی و امکانات و مزایای فراوانی که این دستگاه ارائه می دهد از خوبی های آن است. اما نقاط ضعفی نیز دارد که باید مورد توجه کارشناسان لوله بازکنی قرار گیرد. به عنوان مثال بهتر است تا عمق لوله تا حدود 8 متر برسد تا بازده فنر در طول های بیشتر کاهش نیابد و خطر گیرکردن فنر در لوله را کاهش دهد.

همچنین پیچاندن کابل فنر روی زمین ممکن است باعث ایجاد خط و خش بر روی سطوح سرامیکی شود، بنابراین باید مراقب بود تا حد امکان از آن در مکان های شیک و مجلل استفاده نشود تا به نما و تجهیزات آن مکان آسیبی وارد نشود. توصیه می شود توالت فرنگی را باز کنید همچنین از کمپرسور هوا استفاده کنید. از جمله بازشوی فنر لوله بازکنی می توان به این نکته نیز اشاره کرد که این دستگاه فقط در لوله های با قطر کم موثر بوده و در لوله های با قطر بالاتر از 20 میلی متر کارایی آنها کاهش می یابد.

 

نحوه کار با دستگاه فنر لوله بزمان

روش کار با این دستگاه ها بسیار ساده است و برای راه اندازی لوله بازکنی با دستگاه لوله بازکنی ابتدا باید دستگاه لوله بازکنی به برق وصل شود (برخی از دستگاه های بزرگ نیاز به برق 3 فاز دارند). سپس بسته به تشخیص لوله ای که داده اید، سرفر مورد نظر را به انتهای فنر دستگاه لوله بازکنی وصل می کنید و سپس از اتصال فنر به سر دستگاه هیدرولیک اطمینان حاصل می کنم و به آرامی لوله بازکن را می کشم. از محفظه فنر روی دستگاه لوله خارج می شود. درب بازکن را بردارید و آن را تا جایی که ممکن است در فاضلاب گرفتگی قرار دهید.

قبل از هر اقدامی باید با انجام تست های مختلف محل دقیق گرفتگی لوله مشخص شود. با فنرهای پیوسته، ضایعات محبوس شده در لوله ممکن است در جهت درست هدایت نشوند و کار بدتر از آنچه هست شود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم افرادی که برای این کار انتخاب می کنید در زمینه تشخیص گرفتگی لوله ها و بازکردن لوله های فاضلاب خود تخصص و تجربه داشته باشند. در مرحله بعد دستگاه را به صورت متناوب و نه پیوسته روشن و خاموش می کنیم و فنر را به داخل لوله هدایت می کنیم. باید در حین کار به طور مداوم دستگاه را خاموش کنیم و از گیر نکردن و باز نشدن مسیر فنر اطمینان حاصل کنیم.

فنر با توجه به سطحی که انتخاب کرده ایم شروع به پاکسازی مسیر در مسیر خود می کند و تمام ضایعات و مواد داخل لوله را به سمت جلو هدایت یا می پیچاند. در حین کار لازم است فنر دستگاه لوله بازکنی را با دقت و آرامش به داخل لوله فاضلاب فشار دهید و اجازه دهید فنر شما در لوله حرکت کند. دلیل این امر این است که بهار بیشتر وارد می شود.

 

loolebazkoni.com

 

بیشتر بخوانید:

انواع کولر گازی | بهترین کولر گازی

فروش یا اجاره آپارتمان | اجاره بهترین آپارتمان

نحوه کاهش مصرف برق در کولر گازی | کولر گازی اسپیلت

 

برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 5
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۱:۲۶ توسط:علی موضوع: خانه و زندگی نظرات (0)