وبلاگ کریپتو وبلاگ کریپتو .

وبلاگ کریپتو

نکاتی برای خرید گوشی با بالاترین شارژدهی و عمر باتری

شارژ باتری موبایل برای یک نفر بیش از یک شب نان یک الزام است، یک نفر حداقل می تواند بدون شام دوام بیاورد، اما گران ترین گوشی هوشمند موجود در بازار بدون شارژ باتری هیچ تفاوتی با یک اسباب بازی ندارد، بنابراین همه خریداران به دنبال خرید یک گوشی با بهترین ظرفیت هستند و اینها شارژرهای باتری هستند.

بدترین زمان برای استفاده از این دستگاه ها زمانی است که با پیام پایان باتری مواجه می شوید. همه ما در هنگام استفاده از تلفن همراه با این پیام مواجه شده ایم، حتی زمانی که به گوشی بیشتر نیاز دارید. در این مرحله، ای کاش در هنگام خرید تلفن همراه خود به ظرفیت باتری و فناوری صرفه جویی در انرژی توجه بیشتری می کردید، حتی اگر باتری گوشی شما هزار میلی آمپر ساعت ظرفیت بیشتری داشت.

باتری گوشی های هوشمند یکی از مهم ترین قطعات است و همه در هنگام استفاده از تلفن همراه نگران مشکل باتری هستند. اما در هنگام خرید گوشی این موضوع جدی گرفته نمی شود و تنها با نگاه به ظرفیت باتری مدل، خوب یا بد بودن باتری آن را تشخیص می دهیم!

اما واقعیت اینطور نیست، عوامل زیادی بر عملکرد، شارژ و عمر باتری تاثیر می‌گذارند. حتی نحوه استفاده ما از گوشی روی عملکرد باتری تاثیر بدی می‌گذارد، بنابراین گاهی اوقات با افرادی مواجه می‌شوید که ظرفیت باتری آنها بسیار کمتر از باتری تلفن همراه است، اما باتری آن گوشی بهتر و بیشتر است.

در این مقاله، ما به طور خاص در مورد این عوامل، مواردی که بر عملکرد، شارژ و عمر باتری تأثیر می‌گذارند، و مواردی که باید قبل از خرید برای قدرتمندتر کردن گوشی خود در نظر بگیرید، صحبت خواهیم کرد. همراه با باتری و شارژر. البته مواردی وجود دارد که بستگی به نحوه استفاده ما از گوشی های هوشمند دارد و پس از خرید گوشی موبایل باید آن ها را رعایت کنیم.

باتری ها چگونه کار می کنند؟

قبل از اینکه به مسائل مربوط به خرید گوشی با باتری قوی یا بهترین باتری گوشی موجود در بازار بپردازیم، باید با نحوه عملکرد باتری آشنا شویم، زیرا در ادامه متن در مورد عملکرد باتری صحبت خواهیم کرد. باتری . بارها صحبت کن و ما باید بدانیم که باتری چگونه کار می کند.

قرار نیست خیلی ساده کلاس آموزشی راه اندازی کنیم و آزادانه بگوییم که یک باتری از دو طرف مثبت و منفی تشکیل شده و در نهایت به قطب مثبت می رود.

هرچه ترمینال منفی پر از الکترون آزاد و ترمینال مثبت باشد، باتری شما شارژ کمتری خواهد داشت. در شارژ دقیقا برعکس این اتفاق می افتد، یعنی یون ها یا الکترون ها از قطب مثبت به قطب منفی حرکت می کنند و باتری را پر می کنند و می توانند دوباره از آن استفاده کنند. ترمینال منفی از آند و ترمینال مثبت کاتد تشکیل شده است که این دو قسمت نباید با هم تماس داشته باشند زیرا باعث شلیک و منفجر شدن باتری می شود به همین دلیل بین این دو قسمت باتری یک لایه جدا وجود دارد.

هرچه باتری بزرگتر باشد، فضای بیشتری را اشغال می کند و لایه جداکننده آند و کاتد در باتری های بزرگتر ضخیم تر است، اگرچه برخی از باتری ها از دو قسمت کاملا مجزا برای قطب مثبت و منفی تشکیل شده اند. به همین دلیل است که باتری های با ظرفیت بالا در گوشی های بزرگ و سنگین یافت می شوند.

با انتقال الکترون ها از قسمت های مختلف باتری، مقداری از آنها از بین می روند، بنابراین پس از مدتی عملکرد باتری کاهش می یابد و حتی اگر باتری گوشی را تا 100 درصد شارژ کنید، متوجه می شوید که باتری گوشی سریعتر خالی می شود. از قبل.پایان. بنابراین، حتی اگر یک باتری با ظرفیت بالا داشته باشید و از آن مراقبت کنید، ظرفیت و کیفیت آن به مرور زمان کاهش می یابد.
این یک تعریف ساده از عملکرد باتری گوشی هوشمند است، اما زمانی که سیستم انتقال شارژ و ظرفیت آند و کاتد مناسب باشد، باتری بهترین عملکرد خود را خواهد داشت. برای اینکه این عملکرد مداوم باشد، باتری، ویژگی های سخت افزاری، ویژگی های نرم افزاری و شارژر به عنوان چهار فاکتور مهم برای عمر طولانی باتری ذکر شده اند و عواملی هستند که قبل از خرید گوشی باید به آنها توجه کنیم.

بهترین باتری برای گوشی

در حال حاضر تقریبا تمامی گوشی های موجود در بازار با باتری های لیتیوم یونی تولید می شوند، بنابراین از نظر فناوری ساخت و کیفیت باتری، شرایط برای تمامی مدل های موجود در بازار یکسان است. البته در نوع ساختار و مواد استفاده شده در باتری ها تفاوت جزئی وجود دارد اما شما به اطلاعات ساخت باتری گوشی دسترسی ندارید و نمی توان دقیقاً متوجه شد که مواد باتری چگونه و چه هستند. . از یک مدل ساخته شده است.

در مورد باتری، مهم ترین مسئله ظرفیت آن است، هرچند توضیح دادیم که عوامل مختلفی برای خرید گوشی با بهترین باتری وجود دارد، اما همچنان ظرفیت باتری مهم ترین عامل برای درک ظرفیت شارژ آن محسوب می شود.

ظرفیت باتری تلفن های همراه با شاخص mAh مشخص می شود، mAh مقدار برقی است که در واحد زمان جریان می یابد، اما به نوعی برای نشان دادن ظرفیت باتری های کوچک مانند باتری های موبایل استفاده می شود.

طبیعتا هر چه ظرفیت باتری بیشتر باشد ظرفیت شارژ آن نیز بیشتر می شود، در حال حاضر اکثر باتری های تولید شده در بازار ظرفیتی بین 4000 تا 5000 میلی آمپر ساعت دارند. اما مدل هایی مانند سری پاور موتورولا یا سری گلکسی M سامسونگ وجود دارند که به داشتن باتری های با ظرفیت بالا معروف هستند و اکثر مدل های این دو سری دارای باتری هایی با ظرفیت بیش از 5 یا 6000 میلی آمپر ساعت هستند.

همچنین یک نشانگر غیر رسمی برای تعیین ظرفیت باتری گوشی وجود دارد که بر اساس تست های سازمان های مختلف منتشر می شود، این نشانگر زمان نمایش یا پخش ویدیو نامیده می شود و به این معنی است که در گوشی پخش ویدئو با حجم متوسط، تازه کننده است. . 60 هرتز بدون اتصال به هر نوع شبکه بی سیم مانند Wi-Fi یا بلوتوث. در این حالت، مدت زمانی که طول می کشد تا گوشی از 100 درصد باتری به 0 درصد برسد و در حین پخش یک ویدیوی پیوسته خاموش شود، به عنوان زمان نشانگر تعیین میزان شارژ باتری مشخص می شود.

این رقم برای گوشی گلکسی M51 با باتری 7000 میلی آمپر ساعتی 25 ساعت است، یعنی 25 ساعت طول می کشد تا باتری در حالت پخش مداوم ویدیو از 100 به 0 برسد و خاموش شود. گوشی‌هایی که قوی‌ترین باتری را دارند، بیش از 20 ساعت صفحه نمایش دارند.

این شاخص برای Poco x3 حدود 14 ساعت و برای Galaxy S21 Ultra حدود 17 ساعت است. در حالی که Poco X3 و Galaxy S21 Ultra هر دو دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی هستند. بنابراین، قبل از خرید، زمان صفحه نمایش یا شاخص پخش ویدیوی گوشی مورد نظر خود را بررسی کنید و آن را با مدل های رقیب مقایسه کنید.

ویژگی های تجهیزات

وقتی دو مدل از دو باتری با ظرفیت یکسان استفاده می کنند، ظرفیت دستگاه می تواند تصمیم بگیرد که گوشی را کم یا زیاد شارژ کند، یکی از ویژگی های مهم دستگاه صفحه نمایش است.

صفحه نمایش درگاه ارتباط با موبایل شما است، زمانی که با گوشی کار می کنید صفحه نمایش همیشه روشن است و کار خود را انجام می دهد، به این ترتیب هر چه استفاده از صفحه نمایش کمتر باشد باتری گوشی نیز خالی می شود. . در این راستا، نمایشگرهای OLED و AMOLED عموماً انرژی کمتری نسبت به نمایشگرهای LCD مصرف نمی‌کنند، صفحه‌نمایش‌های OLED دارای پیکسل‌های مجزا هستند که رنگ روشنی را نشان می‌دهند و زمانی که مشکی نشان می‌دهند خاموش می‌شوند، در حالی که در LCD‌ها کل صفحه نمایش روشن است. مصرف باتری سیاه به طور طبیعی بالاست.

به همین دلیل مصرف باتری در حالت تاریک در گوشی های دارای صفحه نمایش OLED یا AMOLED بسیار کم است، زیرا بیشتر پیکسل های صفحه نمایش همیشه خاموش هستند. برای دریافت بهترین عملکرد باتری برای گوشی خود، مدلی با نمایشگر OLED یا OLED خریداری کنید.

صفحه نمایش ها ویژگی های مختلفی دارند که مصرف باتری را تحت تاثیر قرار می دهند، یکی از آنها نرخ تازه سازی صفحه نمایش است، هر چه نرخ نوسازی صفحه بیشتر باشد مصرف باتری نیز بیشتر می شود، به عنوان مثال هنگام کار با نمایشگر 120 هرتز مصرف باتری تقریبا دو برابر می شود. استفاده از نمایشگر در حالت 60 هرتز.

همچنین، ویژگی‌هایی مانند نرخ رفرش بالای لمسی که در گوشی‌های بازی مشاهده می‌شود نیز به حداکثر استفاده از باتری کمک می‌کند.
ویژگی های ویدیویی چشمگیر و جذاب بیشترین آسیب را به عمر باتری گوشی وارد می کنند، مانند بلندگوهای استریو با صدای بلند، نمایشگرهای با تراکم بالا، نمایشگرهای ثانویه، فن های خنک کننده و غیره. اگر واقعا به این ویژگی ها نیاز دارید، به سراغ یک گوشی قدرتمند و مخصوص بازی بروید.

ویژگی های نرم افزار

اما از نظر نرم افزاری امکاناتی به اندروید و iOS اضافه شده است که به شارژ گوشی کمک می کند. یکی از عملکردها Battery Optimizer است که با مدیریت باتری و برنامه های سیستم به افزایش شارژ باتری کمک می کند. بهینه سازهای باتری بسته به رابط کاربری که استفاده می کنید، قابلیت های مختلفی دارند، بنابراین اگر می خواهید بهترین عملکرد باتری را برای گوشی هوشمند خود داشته باشید، از نحوه استفاده از گوشی خود آگاه باشید.

به طور کلی، بهینه ساز باتری تمام برنامه های در حال اجرا در پس زمینه گوشی را برای مدت زمان مشخصی می بندد، به عنوان مثال زمانی که صفحه نمایش به مدت 15 دقیقه روشن نیست و در حالت قفل است. می تواند برنامه های باز شما را ببندد.

استفاده از باتری در رابط کاربری شیائومی به شما توصیه می کند گوشی خود را در تاریکی نگه دارید و همچنین به شما توصیه می کند استفاده از برنامه هایی را که باتری زیادی مصرف می کنند، بهتر کنترل کنید. هنگام فعال کردن دستگاه نصب شده در رابط کاربری شیائومی، نمایشگر همیشه نمایش داده می شود و هنگام دریافت پیام، صفحه نمایش داده می شود.
همچنین قابلیت روشن و خاموش کردن گوشی وجود دارد که در صورت عدم استفاده طولانی مدت از گوشی می توانید گوشی را به طور کامل خاموش کنید.

رابط کاربری OnePlus و Huawei (برای پرچمداران سری Mate و P) همچنین دارای بهینه ساز باتری است که به مصرف کم باتری کمک زیادی می کند.

در سامسونگ بهینه سازی باتری در قسمت مراقبت از دستگاه نیز موجود است. در این قسمت می توانید برنامه هایی را که کمتر در پس زمینه استفاده می کنید مسدود کنید. همچنین برنامه هایی را که به ندرت استفاده می کنید کاملاً غیرفعال می کند تا هیچ فایده ای نداشته باشند. ویژگی دیگری که مصرف باتری برنامه های فشرده را محدود می کند.

استفاده از نرم افزار بهینه سازی باتری و سایر برنامه های کاربردی برای پیمایش در عملکردهای رابط کاربری تلفن توصیه نمی شود.

شارژ سریع و شارژر

سرعت شارژر موبایل یکی دیگر از عواملی است که بر عملکرد باتری تاثیر می گذارد و باید قبل از خرید به آن توجه کرد شارژ سریع در اولین شارژ مشکل خاصی ایجاد نمی کند، شارژ سریع گوشی مشکلی ندارد و هر چه سرعت شارژ بالاتر باشد بهتر است، اما کل ماجرا به همین جا ختم نمی شود.

یکی از مشکلات بزرگ و اجتناب ناپذیر شارژ سریع، تجمع گرما در باتری گوشی است. با شارژ سریع، الکترون‌ها سریع‌تر حرکت می‌کنند و در مسیر بازگشت به قطب منفی تحرک بیشتری دارند، بنابراین گرمای بیشتری تولید می‌کنند و باعث می‌شوند باتری از بین برود. الکترون ها می روند. بنابراین، اکثر گوشی های پرچمدار از شارژرهای بالاتر از 15 وات پشتیبانی نمی کنند تا بهترین عملکرد باتری را از گوشی دریافت کنند، زیرا این شارژرها عمر باتری را کوتاه می کنند.

جمع بندی

به این ترتیب اگر هر روز گوشی خود را شارژ کنید، عمر مفید باتری دو سال و هفت ماه خواهد بود. بنابراین، برای اینکه بهترین استفاده را از باتری گوشی خود ببرید، سعی کنید یک یا دو روز شارژ باتری را کاهش دهید. بنابراین استفاده مداوم از گوشی منجر به گرم شدن و اضافه بار شدن اتصال گوشی به شارژر می شود که در نهایت روی باتری تاثیر منفی می گذارد.

 

منبع: شهر سخت افزار


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۲۸:۰۱ توسط:علی موضوع: تکنولوژی و دیجیتال نظرات (0)