وبلاگ کریپتو وبلاگ کریپتو .

وبلاگ کریپتو

۷ روش افزایش سرعت انتقال اطلاعات از فلش مموری و هارد اکسترنال USB

انتقال داده بین حافظه داخلی کامپیوتر و درایو خارجی یکی از رایج ترین کارهایی است که کاربر انجام می دهد. هرازگاهی عکس‌ها، فیلم‌ها، فایل‌های مهم، پشتیبان‌گیری از داده‌ها، همه باید منتقل شوند. به همین دلیل، سرعت انتقال پایین می تواند بسیار خسته کننده باشد. هیچ کس دوست ندارد برای انتقال چند گیگابایت داده چند دقیقه صبر کند، به خصوص زمانی که قرار ملاقات یا جلسه ای دارد و به اطلاعات نیاز دارد. خوشبختانه راه حل های ساده ای برای افزایش سرعت انتقال فلش مموری، هارد اکسترنال و ... وجود دارد که امروز در انزل وب در مورد این روش ها صحبت خواهیم کرد. در ادامه با وبلاگ کریپتو همراه باشید.

چگونه سرعت انتقال اطلاعات فلش مموری USB و هارد اکسترنال را افزایش دهیم؟

اگرچه در اکثر مواقع انتقال اطلاعات بین حافظه های داخلی و خارجی شامل مقدار کمی اطلاعات می شود، اما اگر قصد انتقال حجم زیادی از داده ها را داشته باشیم، سرعت انتقال اطلاعات اهمیت زیادی پیدا می کند. در بسیاری از موارد حوصله و فرصت انتقال چندین گیگابایت اطلاعات را نداریم و باید سرعت انتقال داده ها را افزایش دهیم. قبلا ۷ راهکار برای افزایش طول عمر فلش USB در Enzel Web معرفی کردیم. امروز در انزل وب به دلیل کاهش سرعت انتقال اطلاعات در حافظه USB و رفع مشکل کاهش سرعت فلش مموری می پردازیم.

دلیل کاهش سرعت فلش مموری

«حذف سریع» و «عملکرد بهتر» دو خط مشی برای جدا کردن دستگاه از USB هستند. به طور پیش‌فرض، درایوهای USB ویندوز از خط‌مشی انتقال داده «حذف سریع» استفاده می‌کنند، که ذخیره‌سازی ذخیره‌سازی را غیرفعال می‌کند و در نتیجه سرعت انتقال پایین‌تر است، اما به شما امکان می‌دهد درایو فلش خود را بدون استفاده از مجوز «حذف ایمن سخت‌افزار» حذف کنید. برداشتن

برای غیرفعال کردن این قابلیت در ویندوز، روی COMPUTER کلیک راست کرده و MANAGE را انتخاب کنید.

مدیریت کنید

در پنجره COMPUTER MANAGEMENT، روی DEVICE MANAGER دوبار کلیک کنید. در سمت راست پنجره، روی مثلث کنار DISK DRIVERS کلیک کنید.

بر روی آیکون دستگاهی که به دستگاه USB خود متصل کرده اید دوبار کلیک کنید تا پنجره زیر برای شما نمایش داده شود.

در این پنجره تب Policies را انتخاب کرده و قسمت Better performance را انتخاب کنید و در پایین تیک گزینه Enable write caching on the device را بزنید و سپس OK کنید.

به یاد داشته باشید که اگر این ویژگی را فعال کرده اید، باید قبل از قطع اتصال دستگاه خود آن را حذف کنید زیرا باعث از دست دادن اطلاعات شما می شود. برای اینکه این کار برای شما راحت تر شود، روی دسکتاپ راست کلیک کرده و یک میانبر جدید ایجاد کنید

و در قسمت مسیر عبارت زیر را تایپ کنید:

%windir%System32control.exe hotplug.dll

میانبری به نام CONTROL.EXE برای شما ایجاد می شود و با کلیک بر روی آن پنجره SAFELY REMOVE HARDWARE برای شما نمایش داده می شود.

به جای مراحل بالا، می توانید روی فلش کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید.

در پنجره Properties بر روی تب Hardware کلیک کنید و دستگاه خود را انتخاب کنید و روی دکمه Properties کلیک کنید.

در پنجره باز شده بر روی Change Settings کلیک کنید، پنجره دیگری برای شما باز می شود.

در این پنجره روی تب Policies کلیک کرده و گزینه Better Performance را انتخاب کرده و OK کنید.

همچنین قبلا نحوه حذف درایوهای USB بدون استفاده از Safely Remove Hardware را آموزش دادیم، لطفا در صورت تمایل مطالعه کنید.

افزایش سرعت کپی در ویندوز با فرمت درایو

سیستم فایلی که برای فرمت کردن درایو خود استفاده می کنید بر عملکرد تأثیر می گذارد. بسیاری از سازندگان دستگاه ها را با قطعات کوچک فرمت می کنند که افزایش اندازه این قطعات می تواند عملکرد را بهبود بخشد. فرمت فایل NTFS درایو را با حجم 64 کیلوبایت فرمت می کند. فرمت کردن در ویندوز ساده است. COMPUTER را باز کنید و روی درایو USB کلیک راست کرده و روی Format کلیک کنید. یک منو برای شما باز می شود که می توانید سیستم فایل را تغییر دهید. هر کدام را که می خواهید انتخاب کنید و قالب بندی را شروع کنید. به خاطر داشته باشید که قالب بندی اطلاعات شما را پاک می کند.

رفع مشکل افزایش سرعت انتقال فلش

یک ویژگی بایوس به نام USB Legacy Mode وجود دارد که سرعت انتقال را کاهش می دهد. هدف این ویژگی ارائه سازگاری با دستگاه های USB قدیمی است. مراحل غیرفعال کردن حالت Legacy به مادربرد شما بستگی دارد. ابتدا وارد بایوس شوید که در بیشتر موارد با فشار دادن دکمه F12 یا Del کامپیوتر شما بوت می شود. پس از ورود به بایوس، به دنبال Advanced یا Drives و سپس تنظیمات Legacy USB Support بگردید. در اینجا می توانید حالت Legacy را فعال یا غیرفعال کنید. پس از غیرفعال کردن این حالت، تنظیمات را ذخیره کرده و کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید.

افزایش سرعت انتقال اطلاعات در هارد اکسترنال و فلش مموری با ارتقاء به USB 3.0
جدیدترین استاندارد USB به نام USB 3.0 چند سال پیش عرضه شد، اما بسیاری از مردم هنوز از دستگاه های USB 2.0 استفاده می کنند زیرا درایوهای USB 3.0 گران تر هستند و هنوز محبوب نیستند. درایوهای USB 2.0 مقرون به صرفه تر هستند، به همین دلیل محبوب هستند. با توجه به مقایسه انجام شده بین درایو 2.0 و 3.0، سرعت انتقال در درایو 3.0 برای پوشه 2.11 گیگابایتی 5 برابر سریعتر است. برای استفاده از درایو 3.0، به درگاه USB 3.0 نیاز دارید. کاربران دسکتاپ می توانند با خرید مادربرد جدید درایوهای خود را ارتقا دهند. کاربران لپ تاپ می توانند از ExpressCard برای ارتقا استفاده کنند، با این حال بسیاری از لپ تاپ ها از این ویژگی پشتیبانی نمی کنند. بنابراین چاره ای جز خرید یک سیستم کاملا جدید ندارید.

افزایش سرعت فلش USB، هارد اکسترنال و ... با تعویض هارد سیستم
همانطور که در آموزش هارد داخلی به اکسترنال اشاره کردیم، SSD مخفف Solid-State-Drive است، به این معنی که هیچ قطعه متحرکی ندارد. در اصل، SSD یک تکه بسیار نازک از حافظه فلش NAND است، مشابه آنچه در درایوهای فلش USB می بینید، اگرچه به جای اینکه فضای ذخیره سازی را در فضایی به اندازه انگشت جمع کنید، تراشه های SSD در یک جعبه قرار می گیرند. .5 اینچ و با رابط SATA نصب می شوند. SSD ها به یک دلیل ساده چندین برابر سریعتر از هارد دیسک های مکانیکی هستند: به جای اینکه منتظر بمانند تا صفحات هارد دیسک بچرخند و بخش های مورد نظر در زیر هدهای خواندن/نوشتن قرار گیرند، داده ها را از حافظه فلش NAND دریافت می کنند. شما انجام می دهید، بنابراین زمان دسترسی بسیار کم است و می توان گفت "آنی" است. سرعت SSD آن به قدری بالا است که در حال حاضر برخی از نمونه ها به طور کامل از سرعت واقعی رابط SATA استفاده می کنند. به عنوان مثال، برخی از SSD ها سرعت انتقال 550 مگابایت بر ثانیه را از طریق رابط SATA 3.0 (با سرعت 6 گیگابیت بر ثانیه) ارائه می دهند. این در حالی است که سریعترین هارد دیسک فعلی با سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه ممکن است به سختی بتواند سرعتی معادل 150 مگابایت بر ثانیه را تجربه کند. بنابراین با تغییر هارد کامپیوتر خود می توانید کمک زیادی به افزایش سرعت کپی در ویندوز کنید.

افزایش سرعت کپی از فلش و هارد اکسترنال با به روز رسانی درایو USB
درایورها عملیات مهمی را بر روی دستگاه شما انجام می دهند و توسعه دهندگان به طور مرتب درایورها را به روز می کنند. برای به روز رسانی درایو USB به صورت زیر عمل کنید:

همانطور که در مرحله بالا توضیح دادیم به Device Manager رفته و بر روی Expand Universal Serial Bus controllers کلیک راست کرده و Update Driver Software را انتخاب کنید.

قسمت جستجوی خودکار درایور نرم افزار را انتخاب کنید. همچنین برای این کار می توانید از 11 ابزار برتر برای به روز رسانی، نصب و دانلود درایورهای لپ تاپ و کامپیوتر استفاده کنید.

نرم افزار افزایش سرعت فلش مموری USB

اگر از سرعت انتقال اطلاعات (کپی یا کات) ناراضی هستید می توانید از نرم افزار TeraCopy استفاده کنید. با این نرم افزار به راحتی می توانید اطلاعات را تا حد امکان به طور کامل انتقال دهید و در زمان انتقال داده ها می توانید در زمان مناسب انتقال را فشار داده و سپس ادامه دهید. یکی از ویژگی هایی که این نرم افزار را بر قابلیت انتقال معمولی توسط دستورات سیستمی برتری می دهد، امکان انتقال اطلاعات بدون توجه به خطاهای سیستمی است.

اگر در حین کار با مشکل USB Device Not Recognized مواجه شدید، بهترین راه های حل مشکل خطای Windows USB Device Not Recognized را بخوانید.

 

منبع: makeuseof


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۵۵:۲۵ توسط:علی موضوع: تکنولوژی و دیجیتال نظرات (0)