وبلاگ کریپتو وبلاگ کریپتو .

وبلاگ کریپتو

فریلنسر کیست | راهنمای کامل فریلنسر شدن

این روزها اصطلاح فریلنسر و فریلنسر را زیاد می شنویم، اما شاید برای شما که گاهی کارهای پروژه ای انجام می دهید یا از انجام این کارها لذت می برید، این سوال پیش آمده باشد که "تعریف دقیق فریلنسر چیست؟" و آیا شما جزو این دسته از کارگران هستید یا خیر؟ پس بیایید ابتدا ببینیم فریلنسر کیست و فریلنسر به چه معناست؟

فریلنسری به این معنی است که شما ترجیح می دهید به عنوان یک فریلنسر به جای کار برای شخص یا سازمان دیگری به صورت تمام وقت یا پاره وقت در یک تعهد طولانی مدت کار کنید. فریلنسینگ شغلی است که در آن ساعات کاری بیشتر متعلق به شماست.

شما به عنوان یک فریلنسر از «هفت ایالت کار» معروف آزاد هستید! البته این عبارات به این معنی نیست که شما تعهد دیگری ندارید! با ما همراه باشید تا ببینید فریلنسر دقیقا چیست و چه می کند.

کار آزاد چیست و چرا اینقدر محبوب شده است؟

فریلنسر کسی است که بر اساس تجربه خود، در زمان های معینی بر روی تعدادی قرارداد جداگانه کار می کند. قراردادها می توانند یکی پس از دیگری یا همزمان شروع شوند. فریلنسینگ مزایا و معایب خود را دارد، مزایا از معایب آن بیشتر است! در این مقاله در مورد تمامی این نکات به صورت جداگانه صحبت خواهیم کرد.

اگر شما یک عکاس، مترجم، نویسنده، برنامه نویس یا طراح وب هستید که کارفرمای خاصی ندارید و از پروژه ای به پروژه دیگر می روید، به شما تبریک می گویم. شما یک فریلنسر هستید! فریلنسینگ می تواند یک شغل تمام وقت یا حتی پاره وقت باشد و به طور کلی به کارهایی گفته می شود که می توانید به صورت آنلاین از خانه انجام دهید.

فریلنسرها توسط شرکت ها و کارفرمایان مختلف به صورت پاره وقت یا کوتاه مدت استخدام می شوند، اما نه حقوق و مزایایی برابر با کارکنان تمام وقت دریافت می کنند و نه به شرکت خاصی متعهد هستند. یعنی پس از اتمام پروژه و تسویه حساب با شرکت، استخدام آنها به پایان می رسد و دیگر تعهدی برای کارفرما وجود ندارد.

با ظهور اقتصاد گیگ، مردم بیش از هر زمان دیگری از فریلنسینگ صحبت می کنند، به همین دلیل است که امروزه تعداد فریلنسرها بیش از هر زمان دیگری است. یک مطالعه در سال 2019 توسط اتحادیه Upwork و Freelancers نشان داد که نزدیک به 57 میلیون آمریکایی در سال 2019 به عنوان فریلنسر کار می کردند.

آیا دورکاری نیز نوعی فریلنسری است؟

با توجه به اپیدمی کرونا، بیشتر با اصطلاح دورکاری یا دورکاری سروکار داریم و به نظر می‌رسد کار از راه دور اصل همه سازمان‌ها باشد. درست است که فریلنسرها به طور مستقل، در خانه، حتی زمانی که سر کار نیستند و از راه دور کار می کنند، کار می کنند. با این حال، این موضوع (کار از راه دور) به طور خاص به کارکنان شاغل شرکت اشاره دارد. شما ممکن است کارمند شرکت باشید، اما برای برخی مسائل، از راه دور کار می کنید. در این مورد، شما به کل زیرساخت در شرکت خود نیاز دارید. بنابراین نمی توانید بگویید که یک فریلنسر هستید.

مثلا، اگر منشی شرکت هستید؛ شما باید کانال ارتباطی را از شرکت به مشتریان خود از شرکت به منزل خود انتقال دهید. یا اگر کنترل پنل وب سایت دارید، باید تمام رمزهای عبور را به رایانه خانگی خود منتقل کنید. بنابراین در حالی که این درست است که فریلنسرها به طور دائم از راه دور کار می کنند، کارمندان شرکت از این قاعده مستثنی نیستند و در برخی موارد کار را از راه دور انجام می دهند.
به طور خلاصه، می توان گفت که اکثر فریلنسرها یک کارگر از راه دور هستند، اما برعکس این موضوع صادق نیست و لزوماً هر کارگر دورکاری یک فریلنسر نیست. امیدواریم اکنون تفاوت بین ریموت و فریلنسر برای شما روشن شده باشد.

کار آزاد را با کارمند بودن مقایسه کنید

یک کارمند می تواند تا آخر عمر خود یک کارفرما داشته باشد (اگر شرکت محل کار خود را تغییر ندهد)، اما یک فریلنسر می تواند تعداد بی شماری کارفرما داشته باشد یا همزمان برای چندین کارفرما کار کند.
کارکنانی که برای مدت معینی در یک شرکت استخدام می شوند باید قوانین و دستورالعمل های آن شرکت را رعایت کنند. اما فریلنسرها متعهد می شوند که پروژه را فقط در زمان توافق شده تحویل دهند و لازم نیست در زمان مشخصی در شرکت حضور داشته باشند، لباس فرم و غیره بپوشند.

تا زمانی که کارمند عضوی از خانواده شرکت باشد، مسئولیت وظایف خود را بر عهده دارد و در ازای انجام آنها، حقوق دریافت می کند. اما فریلنسرها کارفرمای خود را برای اجرای یک پروژه موقت استخدام می کنند و وقتی پروژه تکمیل شد و حساب پاک شد، عملاً روابط خود را با شرکت قطع می کنند - اگرچه ممکن است دوباره در پروژه دیگری با هم همکاری کنند.

مزایای فریلنسری در مقایسه با کار به عنوان کارمند

کارمندان مجبورند برخی از نقاط شرکتی را که در آن کار می کنند بررسی کنند. سفر در زمان، پوشیدن یونیفرم خاص، پیروی از خط مشی شرکت و غیره. مسئولیت آنهاست اما فریلنسرها به نوعی استاد خودشان هستند و تنها مسئولیت آنها در قبال کارفرمایشان این است که پروژه را در زمان ممکن به پایان برسانند. در اینجا برخی از مزایای فریلنسر بودن آورده شده است:

  • اصولا شما کارفرمای خودتان هستید و برای خودتان کار می کنید
  • شما می توانید با شرکت در پروژه های خارجی به عنوان فریلنسر کسب درآمد کنید
  • حتی می توانید در حین سفر روی پروژه ها کار کنید
  • شما می توانید روی چندین پروژه به طور همزمان کار کنید
  • هیچ مدیر یا مقامی بالاتر از شما نخواهد بود
  • از آنجایی که شما حقوق خود را تعیین می کنید، هیچ محدودیتی برای درآمد شما وجود ندارد
  • در بیشتر موارد، شما از پرداخت مالیات معاف هستید

معایب فریلنسر بودن

تا اینجا در مورد مزایای فریلنسر بودن صحبت کرده ایم، اما اگر بخواهیم صادقانه به این موضوع نگاه کنیم، متوجه می شویم که فریلنسر بودن به این راحتی ها نیست و معایبی هم دارد، هرچند این موارد در مقایسه با موارد دیگر ناچیز است. جنبه های منفی مزایا، اما مسئولیت ما مستلزم نگاهی کوتاه به آنها است:

کار در خانه - اگر وضعیت خانه آماده نیست - می تواند برای شما یک چالش باشد، بنابراین شما تصمیم می گیرید که از کار خود در شرکت مراقبت کنید!

وقتی شما خوداشتغالی هستید، همه کارها بر دوش شماست، از حسابداری و بازاریابی و هماهنگی با کارفرما تا خودتان کار را انجام دهید.

برای تکمیل مشاغل خود باید با پروژه های مختلف سر و کار داشته باشید، کارفرما پیدا کنید و پروژه های جدید بخشی از وظایف و چالش های شما خواهند بود.

اگر با قرارداد خود مشکل دارید و کارفرما از پرداخت پول به شما امتناع می ورزد، این شما هستید که باید ادعا کنید. البته در سعی کرده ایم این چالش ها را برای فریلنسرها به حداقل برسانیم. با ثبت نام به عنوان فریلنسر در می توانید نمونه کارها و رزومه خود را به کارفرمایان سراسر ایران نشان دهید و بدون نگرانی از بابت حقوق و دستمزد شروع به انجام پروژه های آنها کنید.

حرفه آزاد می تواند یک حرفه عالی و یک انتخاب عالی برای آن دسته از معمارانی باشد که به دنبال استقلال و آزادی بیشتر در کار خود هستند. البته نمی توان مشکلات این حرفه را نادیده گرفت، اما راهکارهای خاصی در این زمینه وجود دارد که می توان از آنها برای غلبه بر چالش ها و مشکلات استفاده کرد. برای افرادی که در شرکت‌های مختلف استخدام می‌شوند، شغل آزاد ممکن است به عنوان یک مدل شغلی کم‌کلید در نظر گرفته شود که به طور خودکار امنیت مالی کمتری را نشان می‌دهد و تعریفی ضعیف از مسئولیت را به کارفرمایان پیشنهاد می‌کند. اما نتایج نشان از آمار رو به رشد این حرفه در کشورهای مختلف دارد و همین موضوع می تواند اهمیت این حرفه را بیش از پیش ثابت کند. این آمار نشان می دهد که 35 درصد از نیروی کار آمریکا را فریلنسرها تشکیل می دهند. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد فریلنسری معماری خواهیم داد.

چند رزومه برای خودتان جمع آوری و مرتب کردید؟

اول از همه به این نکته توجه کنید که حرفه آزاد در دنیای معماری دیگر به مدرک شما نمی پردازد، در واقع رزومه شما به جای شما صحبت می کند. بهتر است که بهترین نمونه های طراحی نما، دکوراسیون، محوطه سازی و فضای اداری را بایگانی کنید. نام و مشخصات را روی تصویر وارد کنید و در صورت نیاز در اختیار همکاران قرار دهید.

جمع بندی

این یکی از مهمترین قسمت هاست. وقتی می خواهید با یک گروه یا سازمان مشارکت داشته باشید چگونه قراردادی را شروع می کنید؟ چگونه وارد دفتر می شوید، چگونه در مورد خود صحبت می کنید، چگونه در مورد کار پروژه آنها اطلاعات کسب می کنید، و در نهایت موضوع اصلی، یعنی چگونه همکاری را پیشنهاد می کنید؟ پس از هماهنگی، در شرایطی که سبدهای قوی وجود دارد، چگونه می توانیم قیمت انتخابی را در کمال آرامش به دست همکاران برسانیم؟ دیگر نگران پاسخ منفی نباشید. شما کار خود را حرفه ای انجام داده اید پس نگران نباشید در همان دفتر انتخاب می شوید. همچنین به بخش مطالب داغ ما نیز سر بزنید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۵:۵۷ توسط:علی موضوع: مطالب داغ نظرات (0)