وبلاگ کریپتو وبلاگ کریپتو .

وبلاگ کریپتو

چگونه مطمئن شویم مبل انتخابی ما متناسب با دکوراسیون اتاق است؟

مبل راحتی کلمه ای آشنا است که در بین مردم رایج است. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که مبل چیست و تا به امروز یک مبل باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ در این مقاله می خواهیم اطلاعات جالبی در مورد ویژگی های مناسب یک مبل در اختیار شما قرار دهیم. اگر قصد خرید مبل راحتی را دارید، بهتر است این مقاله را از دست ندهید.

مبل چیست؟

تعریف مبل
کلمه کاناپه در لغت به معنای نشستن یا کمکی برای نشستن است، کلمه فرانسوی مبل ریشه در انگلستان دارد. ساختار کلی مبل یک مبل چهارپایه کم ارتفاع با روکش نرم است.

مبل نیز برگرفته از همین تعریف و ساختار است و برای نشستن و پذیرایی از مهمانان استفاده می شود. باید بگوییم که قدمت مبل ها به زمان غارنشینان برمی گردد و نمونه اولیه مبل به شکل مدرن طراحی شده برای چنین سازه ای به سه هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد.

مبل تعاریف زیادی دارد که از جمله آنها می توان به وسیله ای برای نشستن با ویژگی راحتی اشاره کرد. مبل ها در دنیا به طور کلی به دو دسته راحتی و کلاسیک طبقه بندی می شوند. البته باید توجه داشت که مبلمان در ایران معمولا به سه دسته راحتی، استیل یا سلطنتی و کلاسیک تقسیم می شوند.

اگر آشنایی کافی با مبل راحتی ندارید، بهتر است این مقاله را تا انتها دنبال کنید. مبل های استیل و کلاسیک که تقریباً یک خانواده هستند، اما تفاوت هایی در آن ها وجود دارد، مبل های راحتی بر خلاف مبل های کلاسیک دارای صندلی های بسیار نرم با ارتفاع کم و دارای دسته های پهن و بالشتکی هستند. از ویژگی های مهم آن ایجاد حس راحتی و نرمی پشت و صندلی است.

مبل یک داروی با انعطاف پذیری زیاد برای راحتی افراد است و به همین دلیل است که اکثر افراد این مبل را به مدل های دیگر ترجیح می دهند.
مبل چیست؟

برای خرید مبل بادوام باید قبل از خرید اطلاعات لازم را در مورد تفاوت فرم و پر، عمق صندلی، فنر، پارچه و مواردی از این دست به دست آورید. مبل یکی از گران ترین وسایل منزل است که سال هاست مورد استفاده خانواده ها قرار گرفته است. اگر مبل را برای استفاده موقت خریداری کردید، ممکن است پس از مدتی آن را از اتاق نشیمن به اتاق نشیمن منتقل کنید و سپس به طبقه همکف ببرید و در نهایت از خوابگاه خارج شوید. به راحتی می توان فهمید که یک دهه یا بیشتر از آن گذشته است و مبل جزئی از زندگی شما شناخته شده است، پس بهتر است یک مبل با کیفیت و با انتخابی هوشمندانه خریداری کنید تا سالیان سال دوام بیاورد.

مبل رانا

چگونه از کیفیت مبل اطمینان حاصل کنیم؟
استحکام مبل را ارزیابی کنید، مبل های باکیفیت معمولاً محکم و سنگین هستند. می توانید چند ضربه به مبل بزنید تا استحکام آن را اندازه گیری کنید، سپس گوشه آن را بلند کرده و تکان دهید. اگر فکر می کنید مبل سبک است، بهتر است آن را نخرید. مبل هایی را انتخاب کنید که از چوب های سخت مانند بلوط، توسکا، افرا یا تخته سه لا با کیفیت بالا ساخته شده باشند. استفاده از ترکیب فنر و تسمه در مبل نشان دهنده کیفیت بالای آن است اما استفاده از فنرهای زیگزاگ می تواند راحتی مبل را افزایش دهد.

چارچوب و اتصالات را بررسی کنید

اتصالات بهترین مبل دو بار میخکوب شده و گوشه ها چسب کافی دارند و به هم پیچ می شوند. در مبل های با کیفیت، پایه ها و فریم یک تکه بوده و پایه ها جدا به بدنه متصل نمی شوند. اما یکی از مزایای پایه جداشدنی این است که به راحتی از درب عبور می کند.

به تشک های مبل دقت کنید
تشک مبل یکی از مواردی است که در انتخاب باید به آن توجه کنید. بیشتر تشک ها دارای هسته فوم پلی اورتان هستند. هر چه فوم متراکم تر باشد، سنگین تر و ماندگاری آن بیشتر است. در مبل های سبک از تشک های سبک استفاده می شود. مبل های باکیفیت دارای تشک های کامپوزیت با فنر در مرکز هستند و با فوم مرغوب پوشیده شده اند.

چگونه مطمئن شویم مبل انتخابی ما متناسب با دکوراسیون اتاق است؟
اگر از دکورهای سنتی استفاده می کنید، بهتر است به دنبال مبل هایی باشید که دسته های گرد و همچنین پشتی های برجسته و تشک های گره دار دارند. مبل های جدید دارای خطوط واضح در تزئینات کمتر و پارچه های سبک تر هستند. در هنگام خرید بهتر است ابعاد اتاق را در نظر بگیرید و ببینید چه مبلمانی برای آن فضا بسیار مناسب است.

اگر مردد هستید و نمی توانید تصمیم بگیرید، طرح اصلی را با استفاده از چسب کاغذ و نوار آبی برای نقاشی بکشید. اگر قصد دارید زمان زیادی را روی یک مبل راحتی بگذرانید، بهتر است فضای بین دو دسته را بررسی کنید تا اندازه مناسبی داشته باشید. در این میان بهتر است فقط طول آن را در نظر نگیرید زیرا پهنای دستگیره ها نیز بر فضای بین دو دسته تاثیر می گذارد. اگر فضای کوچکی دارید بهتر است مبل راحتی بخرید که دسته های کوتاهی دارد زیرا ظاهر بهتری دارد.

می خواهید مبل شما چند نفر باشد؟
ظرفیت مبل مهم است، پس اگر مبل دو تشک خریده اید، انتظار نداشته باشید بیشتر از دو نفر روی آن بنشینند. از مبل های سه تخته یا مبل هایی با تشک بلند استفاده کنید تا افراد بیشتری روی مبل قرار بگیرند.

پشتی مبل راحتی معمولا یکی از دو نوع مختلف است. این یا یک بالش است که


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۵۲:۴۹ توسط:علی موضوع: تکنولوژی و دیجیتال نظرات (0)