وبلاگ کریپتو وبلاگ کریپتو .

وبلاگ کریپتو

موتورولا X40 را با نسل دوم تراشه اسنپدراگون 8 و نرخ رفرش 165 هرتز رونمایی کرد.

هفته گذشته موتورولا اعلام کرد که قصد دارد رویدادی را برای رونمایی از جدیدترین گوشی پرچمدار خود برگزار کند که ساعاتی قبل از رویداد مذکور برگزار شد و موتورولا X40 یا Edge 40 با مشخصات و طراحی چشمگیر آماده ورود به بازار شد. در ادامه با وبلاگ کریپتو همراه باشید.

اگر بخواهیم مستقیماً به سراغ جالب ترین ویژگی گوشی X40 برویم، باید خوشحال باشیم که شایعات قبلی مبنی بر مجهز شدن این گوشی به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 را تایید کنیم. همچنین پرچمدار جدید موتورولا به عنوان اولین گوشی با صفحه نمایش 165 هرتز، نقطه عطف دیگری را در تاریخ این شرکت رقم می زند.

طبیعتا با چنین مشخصاتی اولین چیزی که به ذهن می رسد قابلیت های بازی است که X40 به خوبی از پس آن بر می آید. موتورولا با تجهیز گوشی جدید خود به صفحه نمایش 6.7 اینچی و وضوح تصویر 1080 در 2400، آن را به گزینه ای ایده آل برای گیمرها تبدیل کرده است. پنل OLED این گوشی از فناوری HDR10+ پشتیبانی می کند و به لطف فناوری DC dimming، با کاهش نور نمایشگر هیچ جهشی در تصویر وجود ندارد.

باتری 4600 میلی آمپری گوشی جدید موتورولا قابلیت شارژ سریع دستگاه را با شارژر 125 واتی دارد و از شارژ بی سیم تا 15 وات پشتیبانی می کند. ضمناً گوشی مذکور امکان نصب دو سیم کارت را نیز دارد که متأسفانه به قیمت نداشتن اسلات برای افزودن حافظه خارجی تمام می شود. چیزی که ممکن است بسیاری از کاربران آن را دوست نداشته باشند.

موتورولا برای جبران کمبود اسلات حافظه خارجی برای X40، مدل های مختلفی را با حداکثر 512 گیگابایت حافظه UFS 4.0 آماده کرده است. همچنین X40 در دو مدل با ظرفیت رم 8 یا 12 گیگابایتی از نوع LPDDR5X عرضه خواهد شد.

با این حال، موتورولا برای پرچمدار جدید خود تصمیم گرفته است به جای دوربین 200 مگاپیکسلی به کار رفته در X30 از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1.56 اینچی 1.1 میکرومتری و فناوری 4 در 1 پیکسل استفاده کند. همچنین X40 از لرزشگیر تصویر OIS بهره می برد.

دوربین دوم این گوشی یک سنسور 50 مگاپیکسلی است که برای ثبت تصاویر فوق عریض و ماکرو استفاده می شود. آخرین عضو ماژول دوربین پشتی X40 یک سنسور 12 مگاپیکسلی است و برای سلفی ها یک دوربین 60 مگاپیکسلی پانچ سوراخ در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است که استفاده از محافظ Victus Gorilla Glass در پشت موتورولا X40 تایید شده است; اما هنوز مشخص نیست که آیا نمایشگر نیز از آن سود می برد یا خیر. علاوه بر این، موتورولا گوشی جدید خود را با فریم آلومینیومی تولید کرده که گواهی IP68 نیز دارد و می تواند از ورود آب و گرد و غبار به داخل گوشی جلوگیری کند.

قیمت مدل پایه موتورولا X40 با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی حدود 487 دلار خواهد بود که برای مدل های 12 و 512 گیگابایتی به 617 دلار می رسد.

اگرچه مشتریان چینی می توانند موتورولا X40 را از امروز پیش خرید کنند، اما هنوز مشخص نیست که مدل Edge 40 چه زمانی در بازار اروپا عرضه می شود. اگر از زمان عرضه X30 به عنوان مدل استفاده کنیم، می توان انتظار داشت که مدل جدید در حدود ماه می سال آینده وارد بازار اروپا و سایر کشورها شود.

 

منبع: مجله نوبل


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۳۹:۴۷ توسط:علی موضوع: تکنولوژی و دیجیتال نظرات (0)