وبلاگ کریپتو وبلاگ کریپتو .

وبلاگ کریپتو

راه های مخفی گوشی شیائومی | ترفند شیائومی

 

امروزه گوشی های شیائومی به دلیل زیبایی ظاهری که دارند در بین خریداران محبوبیت بیشتری دارند. علاوه بر ظاهر زیبا، رنج قیمتی این برند گوشی بسیار مناسب است. در مجموع، گوشی های شیائومی رتبه بسیار خوبی در بین کاربران دارند. در این مقاله سعی داریم شما را با قابلیت های گوشی شیائومی و ترفندهای خاص آن آشنا کنیم. برخی از ترفندها فقط برای گوشی های این شرکت است. اما برخی از این ویژگی ها مختص تمامی گوشی های اندرویدی است. اکثر این امکانات در تنظیمات گوشی هستند و نیازی به دانلود برنامه جداگانه ندارند. اما اگر برنامه جداگانه ای نیاز باشد بعدا به شما معرفی خواهیم کرد. اگر به دنبال یادگیری راه های مخفی هستید یا می خواهید با این گوشی ها آشنا شوید، با ما همراه باشید. این مقاله به شما کمک می کند تا در مورد ترفندها و چیزهایی که ممکن است روزی به کارتان بیایند بیشتر بدانید. در ادامه با وبلاگ کریپتو همراه باشید.

ترفندهای جالب گوشی های شیائومی

آیا به دنبال روش ها و ترفندهای کاربردی در گوشی های شیائومی هستید؟ آیا شما علاقه مند به استفاده حداکثری از گوشی های خود هستید؟ به شما قول می دهیم که در ادامه راه هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که برای همگان شاداب و جذاب خواهد بود. بسیاری از این راه ها در تنظیمات گوشی شما هستند که از دانستن آن ها شگفت زده خواهید شد. استفاده از برخی از این روش ها به استفاده از نرم افزار MIUI بستگی دارد. شیائومی مدتی است که گوشی های خود را با این ویژگی عرضه کرده است. با این حال، مدل هایی وجود دارند که به این برنامه مجهز نیستند. اما در کل قابلیت های گوشی شیائومی بسیار جالب و کاربردی است.

تم ها را سفارشی کنید

این روش به برنامه ویرایشگر تم برای دستگاه‌های MIUI 12 نیاز دارد. اگر نسخه های قبلی این مدل را دارید، نیازی به برنامه جانبی ندارید. به همین دلیل وارد Home و سپس وارد قسمت Themes شوید. به راحتی می توانید تم های جدید را ببینید و به صورت رایگان یا با هزینه ای ناچیز از آنها استفاده کنید. در این مدل گوشی می توانید از تم برای قسمت خاصی استفاده کنید. در قسمت Colors and Contrasts امکان تنظیم دمای سفید و شدت اشباع وجود دارد. اگر حالت همیشه روشن را روشن کنید، نمادهای اعلان، تاریخ و زمان حتی زمانی که صفحه خاموش است روی صفحه نمایش داده می شود. راهی برای انجام این کار برای گوشی های دارای ویژگی AMOLED وجود دارد.

برای افرادی که به دنبال تغییر سایز و مدل فونت هستند می توانید در این حالت شخصی سازی مطابق با سلیقه خود آنها را انتخاب کنید. یکی از ویژگی های گوشی های شیائومی استفاده از دو بار لمس صفحه نمایش برای روشن شدن آن است. برای این کار باید قابلیت Dual Touch را در تنظیمات فعال کنید. در این حالت نیازی به استفاده از دکمه روشن و خاموش نیست. اکثر مردم با ویژگی Raise to Wake در آیفون آشنا هستند. این قابلیت در گوشی های شیائومی وجود دارد. می توانید به راحتی این بخش را در قسمت تنظیمات فعال یا غیرفعال کنید.

حالت مطالعه

اگر به دنبال راهی برای کاهش خستگی چشمان خود هستید، این راه را امتحان کنید. نور صفحه نمایش اکثر وسایل الکترونیکی باعث خستگی چشم و ایجاد بی خوابی می شود. برای کاهش این اثر، هنگام استفاده زیاد از تلفن یا قبل از رفتن به رختخواب، حالت خواندن را روشن کنید. این روش در قسمت Settings گوشی و در قسمت Display قرار دارد.

هدف از سوراخ پایین گوشی در شیائومی چیست؟

این سوراخ برای جک 3.5 میلی متری هدفون است و در کنار سه قسمت اسپیکر، میکروفون پایین گوشی و پورت Type-C قرار می گیرد. اما در بالای گوشی یک سوراخ برای فرستنده مادون قرمز و حذف نویز تعبیه شده است و استفاده از این دو قسمت کاملا متفاوت است. لازم به ذکر است که تمامی گوشی های شیائومی به این امکان مجهز نیستند و بیشتر شاهد چنین فناوری هایی در جدیدترین گوشی های شیائومی هستیم.

نوار وضعیت گوشی های دارای نرم افزار MIUI

این نرم افزار باعث شده اطلاعات بیشتری در نوار وضعیت نمایش داده شود. این ترفند یکی از محبوب ترین ویژگی های گوشی های شیائومی است. ابتدا به قسمت تنظیمات بروید. قسمت Notifications را در تنظیمات انتخاب کنید. مرحله بعدی انتخاب نوار وضعیت است. پوشه های اعلان، سرعت اتصال، نام اپراتور و نشانگر باتری قابل تغییر هستند. برخی از این ویژگی ها در زیر ذکر شده است.

  • نشانگر باتری درصد باقی مانده باتری را نشان می دهد که در این قسمت قابل تغییر است.
  • امکان تغییر نام اپراتور سیم کارت وجود دارد. به راحتی می توانید سیم کارت های خود را نام ببرید. هنگام انتخاب نام، دست شما باز است.
  • بخش بسیار مفیدی که می توانید اضافه کنید سرعت اتصال انواع وای فای یا سیم کارت است. این ویژگی بسیار مفید است.
  • اعلان‌هایی که برای شما بی‌اهمیت هستند توسط MIUI به بخش‌ها و پوشه‌های جداگانه تقسیم می‌شوند.

آیا قصد دارید قفل گوشی خود را بدون حسگر اثر انگشت باز کنید؟

امروزه یکی از راه هایی که در بین کاربران گوشی محبوب شده است، استفاده از تشخیص چهره است. در این صورت به جای استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی، به کمک این روش بیومتریک به راحتی قفل گوشی را باز خواهید کرد. در مدل های سایر شرکت ها این امکان گاهی با تاخیر صورت می گیرد. اما در گوشی شیائومی این روش بسیار سریع و بدون آویزان است. این حالت با نام "باز کردن قفل با لبخند" نیز شناخته می شود. این ترفند برای مواقعی که صاحبان گوشی قادر به استفاده از انگشتان خود نیستند به گوشی ها اضافه شده است. این حالت را می توان خاموش یا روشن کرد. اگر می خواهید این قابلیت را روشن کنید ابتدا وارد قسمت تنظیمات شوید. مرحله بعدی وارد کردن قفل صفحه و رمز عبور است. برای ثبت تصویر برای باز کردن گوشی، روی Add Face Data کلیک کنید و آن را ثبت نهایی کنید.

ترفندی برای مدل های MIUI 11

فعال کردن کشوی برنامه: بسته به مخفی بودن یا نبودن کشوی برنامه، سیستم عامل به شکل گوشی های آیفون یا اندروید است. اگر می خواهید این کشوی برنامه را باز کنید، ابتدا صفحه را برای چند ثانیه نگه دارید. پس از ورود به تنظیمات، دکمه More را فشار دهید. پس از آن، روی صفحه اصلی در کشوی برنامه با ضربه بزنید. با این کار گوشی شما به راحتی به حالت اندروید می رود. این روش برای MIUI 11 است.

نسخه های ثانویه برنامه ها

اگر به دنبال استفاده از دو اکانت برای هر برنامه هستید، این امکان در گوشی شیائومی فراهم شده است. در برنامه هایی مانند اینستاگرام و تلگرام امکان داشتن چندین اکانت در یک نسخه از برنامه وجود دارد. اما راه برنامه های دیگر مانند واتس اپ چیست؟ پس از وارد شدن به تنظیمات گوشی و روشن کردن Dual App به راحتی می توان این کار را انجام داد. در واقع با فعال سازی این گزینه 2 نسخه مجزا از هر برنامه خواهید داشت. این ویژگی استفاده از دو نسخه از برنامه را محدود نمی کند.

حرف پایانی

در این مقاله سعی کردیم چندین روش برای استفاده بهتر از گوشی های شیائومی را به شما معرفی کنیم. یکی از بهترین راه های استفاده از گوشی های شیائومی، به روز رسانی آن ها است. در قسمت تنظیمات سیستم گزینه به روز رسانی نرم افزار را انتخاب کرده و از جدیدترین امکانات مخفی شیائومی این گوشی های هوشمند بهره مند شوید. برخی از راه های ذکر شده برای بسیاری از گوشی های اندرویدی مناسب است. اما برخی از این ویژگی ها مختص گوشی های شیائومی است که برای بهترین استفاده از گوشی های شیائومی آماده شده اند. اگر قصد خرید یکی از مدل های این شرکت را دارید این مطلب را چندین بار مطالعه کنید. قیمت های مناسب این برند در کنار ویژگی های بسیار خوب آن که در این مطلب سعی کردیم به معرفی آن ها بپردازیم باعث محبوبیت روزافزون این مدل شده است. برای خرید گوشی شیائومی می توانید به سایت اکو موبیل مراجعه کنید و از مدل های مختلف این برند به همراه توضیح مشخصات فنی و قیمت آن مطلع شوید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۴۰:۱۲ توسط:علی موضوع: تکنولوژی و دیجیتال نظرات (0)