وبلاگ کریپتو وبلاگ کریپتو .

وبلاگ کریپتو

نحوه کاهش مصرف برق در کولر گازی | کولر گازی اسپیلت

استفاده صحیح و استفاده صحیح از کولر گازی و اسپلیت مانند هر وسیله دیگری نیازمند اطلاعاتی است که در صورت توجه به آنها علاوه بر لذت بردن از خنکی و تهویه مطبوع و هوای اسپلیت در فصل گرم تابستان از پرداخت هزینه های سرسام آور جلوگیری کنید. از مصرف برق و متقابلاً صرف نظر از آن موارد ممکن است با هزینه سنگین مصرف برق مواجه شوید. به خصوص در شرایط فعلی هزینه برق مصرفی واحدها بدون یارانه محاسبه و دریافت می شود.


به عبارت دیگر، با توجه به جهش قیمت بنزین، استفاده از پکیج‌های بخاری و موتورخانه‌ها را نمی‌توان در زمستان تعطیل کرد و باید راهکارهایی برای جلوگیری از اتلاف حرارت ساختمان‌ها در فصل زمستان بازگو شود تا مشترکان تا حد امکان با هزینه مناسب برای مقابله با گاز مصرفی برای فصل تابستان باید راه های کاهش برق مصرفی را به مصرف کنندگان گفت که از مصرف بی رویه برق و هزینه های سنگین مربوط به آن جلوگیری می کند چرا که امروزه استفاده از کولر گازی به دلیل آن است. بسیاری از مزایا و آب و هوا خنک و دلپذیر آنها در ایران و اکثر نقاط جهان مورد استقبال بسیاری قرار گرفته و به سرعت در حال افزایش است.


نحوه انتخاب کولرگازی یا اسپلیت مناسب

بهتر است از اسپلیت ها یا کولرهایی که دارای اینورتر یا سطح مصرف انرژی A یا B هستند استفاده شود.اینورترها اساساً با توجه به میزان مصرف دور مورد نیاز موتور (کمپرسور) را افزایش یا کاهش می دهند. اگر پشت بام بالای آپارتمان شما قرار دارد و در طبقه آخر ساختمان زندگی می کنید، به دلیل تابش نور آفتاب داغ به پشت بام ساختمان در تابستان و انتقال گرما به واحد زیر سقف، ناگزیر باید متر مربع فضای اتاق یا سالن بین 600 تا 800 (BTU) ظرفیت برودتی را در نظر بگیرید، اما اگر در طبقات میانی ساختمان در هر متر مربع زندگی می کنید، می توانید حدود 400 تا 600 (BTU) ظرفیت برودتی را برای کولر گازی یا اسپلیت در نظر بگیرید. تو نیاز داری .


به عنوان مثال، برای یک سالن نشیمن 25 متری که در طبقه وسط یک ساختمان قرار دارد، ممکن است یک اسپلیت 12000 BTU با توان مصرفی 0.8 کیلووات کافی باشد. اگر ساختمان شما کولر آبی دارد اما به دلیل کانال کشی نامناسب، یکی از اتاق ها یا اتاق نشیمن خنک نمی شود. می توانید شیر داکت کولر گازی آن محل را ببندید و طبق راهنمای فوق اسپلیت یا کولر مناسب برای آن قسمت انتخاب کنید.


نمی توان دقیقاً گفت که از بین انواع موجود در بازار کدام برند یا برند را انتخاب کنید، زیرا اولاً این دستگاه ها از نظر ساختار و قطعات همگی شبیه هم هستند و ثانیاً بر اساس چه ظرفیتی و چه تعداد پنل می خواهید. گستره محصولات آنها متفاوت است اما به طور کلی چون استفاده از کولرهای اسپلیت و گازی نیاز به خدمات پس از فروش مناسب دارد، بهتر است شناخته شده ترین آنها را در زمینه خدمات پس از فروش انتخاب کنید.


اگر کنتور برق واحد شما 25 آمپر است، مصرف کل اسپلیت ها یا کولرهای انتخابی شما نباید از 20 آمپر بیشتر شود. البته آمپر ارائه شده در برق مصرفی اسپلیت ها آمپر راه انداز و اولیه است و پس از راه اندازی معمولا جریان مورد نیاز حدود 30 درصد کمتر از آمپر راه اندازی خواهد بود. ناگفته نماند که تبلیغات شرکت های واردکننده کولر گازی اینورتر برای کاهش 60 درصدی مصرف برق در این کولرها نه اثبات شده است و نه منطقی. مثلاً فرض کنید در تیر و مرداد که دمای هوا به 40 درجه هم می‌رسد و کولر گازی شما و کمپرسور آن تقریباً دائمی و با حداکثر توان کار می‌کنند تا دمای هوای مورد نظر مثلاً 24 درجه را فراهم کنند. آیا سرعت کاهش مصرف برق صرفاً به دلیل تبدیل شهر AC به برق DC و استارت کند موتور کمپرسور کولر گازی اینورتر می تواند تا 60 درصد باشد؟


مناسب ترین روش نصب و راه اندازی کولر گازی اسپلیت

هوای خنک اسپلیت ها از پانل داخلی به سمت جلو جریان می یابد. بنابراین پانل داخلی را دقیقاً در جایی که در مقابل محل نشستن یا حضور خانواده قرار دارد قرار دهید. طول پرتاب هوای اسپلیت ها بسته به ظرفیت و مدل معمولا بین 5 تا 15 متر است. نباید فکر کنید که کل سالن نیاز به خنک شدن دارد تا شما هم خنک شوید. به دلیل تجمع هوای گرم در زیر سقف، بهتر است تا حد امکان پانل داخلی شکاف ها در زیر سقف نصب شود. گاهی دیده می شود که نصاب ها پنل داخلی را تنها 10 سانتی متر از سقف دور می کنند. اگر دیوار یا سالن از نظر زیبایی و دکوراسیون اجازه می دهد، می توانید از نصاب بخواهید که لبه بالایی اسپلیت پانل شما 40 یا حتی 50 سانتی متر از سقف فاصله داشته باشد و این به افزایش جریان هوای خنک در سطح کمک می کند.

 

https://serviskaran.ir/%d8%b9%d9%88%d8%a7%d9%85%d9%84%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%b9%d8%ab-%da%a9%d8%a7%d9%87%d8%b4-%d9%85%d8%b5%d8%b1%d9%81-%d8%a8%d8%b1%d9%82-%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%da%af%d8%a7%d8%b2/

 

مطالب بیشتر: 


انواع کولر گازی | بهترین کولر گازی

فروش یا اجاره آپارتمان | اجاره بهترین آپارتمان

 

برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۲۹:۴۳ توسط:علی موضوع: خانه و زندگی نظرات (0)