وبلاگ کریپتو وبلاگ کریپتو .

وبلاگ کریپتو

بررسی گوشی پوکو ایکس 3 (Xiaomi Poco X3 NFC)

گوشی های پوکو کم کم در دنیا برای خود نام و نام رسمی پیدا کردند و در کشور ما بیش از هر زمان دیگری محبوب شدند. این گوشی ها علاوه بر داشتن سخت افزار نسبتا قدرتمند، با قیمت مناسبی به بازار می آیند و همین امر توجه مردم را به سمت این گوشی ها جلب کرده است. یکی از جذاب ترین گوشی های کمپانی پوکو، گوشی پوکو ایکس 3 نام دارد که به دلیل سخت افزار نسبتا قوی و قیمت عالی، فروش خوبی را به دست آورد. اگر قصد خرید این گوشی پوکو را دارید، بهتر است اطلاعات بیشتری در مورد آن به دست آورید. poco x3 قیمت بسیار خوبی دارد که کاربران زیادی به خصوص علاقه مندان به بازی را به خود جذب کرده است. اما قبل از بررسی گوشی پوکو ایکس 3 بد نیست نگاهی به جدول مشخصات گوشی پوکو ایکس 3 داشته باشیم. البته بهتر است سریع بگوییم که برای خرید گوشی پوکو X3 تردید نکنید در ادامه با وبلاگ کریپتو همراه باشید.

گوشی Poco X3
تاریخ معرفی ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
ابعاد ۱۶۵٫۳ در ۷۶٫۸ در ۹٫۴ میلی‌متر
وزن ۲۱۵ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچ – IPS
سیستم‌عامل اندروید ۱۰ و رابط کاربری MIUI 12
تراشه اسنپ‌دراگون 732G
کارت حافظه بله
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشت ۶۴ مگاپیکسل واید ۱۳ مگاپیکسل اولتراواید ۲ مگاپیکسل ماکرو ۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
دوربین جلو ۲۰ مگاپیکسل
باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۳۳ وات
رنگ آبی و خاکستری

کیفیت طراحی و ساخت شیائومی پوکو X3

در بسته بعدی گوشی پوکو ایکس 3، تمامی لوازم جانبی مورد نیاز خود به جز هدفون را خواهید یافت. یک کابل USB-C و یک شارژر 33 واتی در داخل جعبه دیده می شود. حتی در بسته بندی برخی از مدل ها قاب ژله ای نیز وجود دارد.

ابعاد Poco x3 165.3 x 76.8 x 9.4 میلی متر و وزن آن 215 گرم است. با یک گوشی نسبتا راحت و نه چندان سنگین مواجه خواهید شد. ضخامت گوشی باعث می شود در دست گرفتن آن کمی احساس ناراحتی کنید. البته ضخامت poco x3 nfc در قسمت دوربین عقب نیز افزایش یافته است. دلیل ضخامت کلی گوشی استفاده از باتری بزرگی است که وظیفه روشن نگه داشتن گوشی در طول روز را بر عهده دارد.

در نگاه اول متوجه صفحه نمایش بزرگ گوشی خواهید شد که قابلیت های پوکو x3 است و تمام فضای سطحی پوکو ایکس 3 را پوشش می دهد که تنها یک دوربین سلفی سوراخ دار روی آن دیده می شود. در قاب پشتی گوشی ماژول دوربین را می بینید که برآمدگی نیز ایجاد کرده است. ماژول دوربین عقب به شکل نسبتا دایره ای طراحی شده و توانسته نظر کاربران را به خود جلب کند. لوگوی پوکو در قسمت پایینی پشت گوشی پوکو ایکس 3 دیده می شود.

در لبه سمت راست دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور را می بینید که با حسگر اثر انگشت ترکیب شده است. محل قرارگیری سیم کارت و کارت حافظه در لبه سمت راست قابل مشاهده است. فرستنده مادون قرمز، میکروفون و بلندگو در لبه بالایی گوشی دیده می شود. در لبه پایینی گوشی، بلندگوی دیگر، میکروفون اصلی، پورت USB-C و جک خروجی صدا 3.5 میلی متری وجود دارد.

بد نیست اشاره کنیم که این گوشی در رنگ های آبی و خاکستری موجود است و رنگ آبی که برای بررسی در اختیار داشتیم بسیار جذاب بود و انعکاس نور در پشت گوشی توجه بسیاری را به خود جلب کرد. قاب پشتی این گوشی هوشمند از پلاستیک و فریم دور آن از آلومینیوم ساخته شده است. کیفیت متریال استفاده شده و کیفیت ساخت گوشی Poco X3 NFC در سطح خوبی قرار دارد که در هنگام کار با Poco X3 حس خوبی به شما دست می دهد. به طور کلی می توان گفت پرداخت قیمت گوشی پوکو ایکس 3 با توجه به طراحی آن مقرون به صرفه به نظر می رسد.

صفحه نمایش Poco X3 NFC

در Poco X3 از صفحه نمایش IPS 6.67 اینچی استفاده شده و تنها دوربین سلفی حرفه ای روی آن دیده می شود. صفحه نمایش این گوشی با لایه ای از گوریلا گلس 5 محافظت می شود، اما نباید انتظار داشته باشید که این محافظ در برابر هر ضربه ای مقاوم باشد. با این حال، دیدن گوریلا گلس 5 در این گوشی واقعا جالب است و ویژگی های جذاب این محصول پوکو در نظر گرفته شده است.

صفحه نمایش poco x3 nfc دارای رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل در مقابل مخاطبان است. این صفحه نمایش از استانداردهایی مانند HDR 10 استفاده می کند که تماشای ویدیوهای یوتیوب و سایر سرویس های پخش ویدیو را جذاب تر می کند. یکی از ویژگی های جذاب صفحه نمایش پوکو ایکس 3 نرخ تازه سازی بالای آن است. نرخ تازه سازی این صفحه نمایش به 120 هرتز در ثانیه می رسد. البته باید اشاره کنیم که نرخ رفرش به صورت پویا تغییر می کند و بین 60 هرتز تا 120 هرتز متغیر است. این تغییر برای محتوایی که کاربران برای صرفه جویی در مصرف باتری تماشا می کنند، اتفاق نمی افتد.

از دیگر ویژگی های صفحه نمایش مورد استفاده در Poco X3 می توان به نرخ نمونه برداری اثر انگشت در 240 هرتز اشاره کرد. آنچه باعث شده صفحه نمایش به لمس کاربران پاسخ دهد بسیار سریع است. این را در حین انجام بازی های بسیار سریع احساس خواهید کرد.

تراکم پیکسلی 395 پیکسل در هر اینچ نیز امکان نمایش تصاویر واضح و شفاف را فراهم می کند و جزئیات محتوای نمایش داده شده را می توان به راحتی مشاهده کرد. نسبت نمایشگر به بدنه 91.25 درصدی باعث شده تا نمایشگر بیشتر قسمت جلویی را به نمایشگری با حاشیه کم اختصاص دهد.

صفحه نمایش poco x3 nfc از سه حالت پیش فرض برای نمایش رنگ ها استفاده می کند که به نام های Auto، Saturated و Standard می باشد. هر یک از این حالت ها می توانند نمایش رنگ ها را تغییر دهند. در حالت رنگ خودکار، صفحه نمایش نسبتاً تمام رنگ های محدوده DCI-P3 را پوشش می دهد. اما این حالت مجهز به قابلیت تنظیم خودکار است که باعث می شود تنظیمات رنگ در شرایط نوری مختلف تغییر کند.

حالت تاریک یکی از تنظیمات صفحه گوشی Poco X3 خواهد بود و فعال سازی آن باعث تاریک شدن محیط گوشی و اپلیکیشن ها می شود. البته این ویژگی زمانی بیشتر به چشم می آمد که از صفحه نمایش OLED برای این گوشی استفاده می شد. قیمت poco x3 برای این صفحه نمایش مناسب به نظر می رسد.

اسپیکر گوشی Poco X3 NFC

از دیگر ویژگی های جالب و هیجان انگیز گوشی Poco X3 می توان به بلندگوهای استریوی آن اشاره کرد. این اسپیکرها واقعا کیفیت خوبی دارند و صدای خوبی تولید می کنند. بلندگوها بیس عالی تولید می کنند، اما در وسط ها کمی ضعیف هستند. با این حال، اسپیکرهای Poco X3 برای گوش دادن به موسیقی، انجام بازی و تماشای ویدیو عملکرد بسیار خوبی دارند.

نرم افزار و رابط کاربری Xiaomi Poco X3

گوشی Poco X3 در زمان معرفی با اندروید 10 در اختیار کاربران قرار گرفت و احتمالا به اندروید 11 نیز آپدیت می شود. البته هنوز نمی دانیم این اتفاق می افتد یا خیر. همچنین در این گوشی هوشمند شاهد رابط کاربری MIUI 12 هستیم که سرعت و عملکرد خوبی دارد و به احتمال زیاد بسیاری از کاربرانی که قبلا گوشی شیائومی داشته اند با آن آشنا باشند. البته این رابط کاربری شباهت زیادی به iOS دارد که در مرکز کنترل یا منوی نوتیفیکیشن آن را بیشتر از همیشه خواهید دید.

در این گوشی می توانید کشوی برنامه های جدید و انیمیشن های جذاب را هنگام حرکت بین منوها مشاهده کنید. قابلیت Super Wallpaper همچنین به شما امکان می دهد تصاویر جذابی را به عنوان پس زمینه انتخاب کنید.

در حالی که سنسور تشخیص اثر انگشت به کار رفته در گوشی Poco X3 بسیار دقیق و سریع است، باز کردن قفل گوشی با تشخیص چهره نیز امکان پذیر است. البته عملکرد این قطعه خیلی سریع و دقیق نیست و پیشنهاد می کنیم از حسگر اثر انگشت استفاده کنید.

یکی از ویژگی های جالب این گوشی حالت تاریک است. این حالت روی تصاویر پس زمینه نیز تاثیر می گذارد و اپلیکیشن ها را کاملا تاریک می کند. رابط کاربری MIUI 12 کاملاً برای صفحه نمایش بر اساس نرخ رفرش بالا بهینه شده است. به همین دلیل رابط کاربری بسیار سریع نمایش داده می شود. قیمت Poco X3 با این رابط کاربری و به روز رسانی هایی که دریافت خواهید کرد عالی به نظر می رسد.

نتیجه

در مجموع می توان گفت Xiaomi Poco X3 NFC یک گوشی میان رده است که دارای ویژگی های عالی و جذابی است و می تواند انتخاب خوبی برای بسیاری از افرادی باشد که می خواهند این ویژگی ها در یک گوشی میان رده موجود باشد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۳۲:۲۴ توسط:علی موضوع: تکنولوژی و دیجیتال نظرات (0)