وبلاگ کریپتو وبلاگ کریپتو .

وبلاگ کریپتو

بهترین صرافی های بین المللی ارز دیجیتال در ایران

صرافی ها یا صرافی های ارز دیجیتال بستری مجازی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در قالب یک وب سایت یا اپلیکیشن موبایل هستند. این صرافی ها به افراد اجازه می دهد تا ارزهای دیجیتال خود را معامله کنند یا ارزهای دیجیتال خود را به سایر ارزهای دیجیتال یا ارزهای فیات تبدیل کنند. در بازار ارزهای دیجیتال، صرافی های زیادی وجود دارند که خدمات متمرکز یا غیرمتمرکز در حوزه ارزهای دیجیتال را به کاربران خود ارائه می دهند. از جمله این صرافی ها می توان به Binance، Kraken، Kucoin، Hubei، Bitfinex، Baybit، Coinx FTX، Gate.io، Okex، Bithumb، Bitstamp اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم بهترین صرافی های ارز دیجیتال بین المللی در ایران را به همراه ویژگی ها، مزایا و معایب آنها معرفی کنیم در ادامه با وبلاگ کریپتو همراه باشید.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

پلتفرمی که در آن می‌توانید ارزهای دیجیتالی بخرید و بفروشید یا دو ارز دیجیتال را با هم معامله کنید، صرافی ارز دیجیتال نامیده می‌شود. مهمترین اصل در تجارت ارز دیجیتال امنیت و سرعت است. اگر قصد سرمایه گذاری بلندمدت ندارید و می خواهید ارزهای دیجیتال را برای کسب سود معامله کنید، صرافی ای که استفاده می کنید باید علاوه بر امنیت بالا و سرعت بالا برای استفاده آسان باشد.

1- صرافی بایننس (Binance)

بایننس از نظر حجم تراکنش همواره یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال در جهان بوده است و به دلیل داشتن امکانات گسترده مانند معاملات آتی، آپشن ها و ابزارهایی مانند استاپ لاس، استاپ مارکت و ... از محبوبیت بالایی در بین معامله گران برخوردار است. یکی از بزرگترین ویژگی های صرافی بایننس، کارمزد رقابتی ارز دیجیتال آن (0.1 درصد) است. بایننس همچنین تخفیف های ویژه ای را برای استفاده از توکن اختصاصی (BNB) برای معامله سایر سکه ها ارائه می دهد. برای افرادی که می خواهند مستقیماً با دلار آمریکا ارز دیجیتال بخرند، بیش از 300 توکن مختلف در بایننس موجود است.

کارمزد معامله در صرافی بایننس
کارمزد تراکنش در صرافی بایننس متناسب با سطح حساب کاربر است. این کارمزد از 0.1 درصد شروع می شود و همزمان با افزایش میزان تجارت کاربران، این میزان کارمزد کاهش می یابد. (کمترین کارمزد تراکنش در صرافی بایننس 0.02 است.) به طور کلی کارمزد در این صرافی نسبت به سایر صرافی های معتبر بسیار کمتر است. همچنین، برای دارندگان BNB، کارمزد تراکنش 25 درصد کمتر از سایر کاربران است.

امنیت صرافی بایننس
صرافی بایننس به عنوان یکی از صرافی های ارز دیجیتال بین المللی از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. امنیت صرافی بایننس به دلیل ارائه لاگین دو مرحله ای یا 2FA به کاربران از بسیاری از صرافی های دیگر بالاتر است. دریافت لاگین دو مرحله ای یا 2FA در صرافی بایننس با ارسال پیامک به شماره همراه کاربر و یا استفاده از ابزارهای ورود دو مرحله ای مانند Google Authenticator انجام می شود.

2- صرافی کوکوین (kucoin)

یکی دیگر از صرافی های قابل اعتماد در زمینه ارزهای دیجیتال، صرافی کوکوین است که به دلیل محیط کاربری آسان، امکان خرید و فروش آسان ارزهای دیجیتال را فراهم می کند. این صرافی در سال ۱۳۹۶ توسط جمعی از متخصصان حوزه ارزهای دیجیتال راه اندازی شد. تیم توسعه صرافی کوکوین شامل 12 عضو اصلی است که این صرافی را با هدف تبادل دارایی های دیجیتال و همچنین ارائه خدمات راه اندازی کرده اند. مدیر عامل و بنیانگذار صرافی Kocoin مایکل گام است. کاربران این صرافی می توانند از اپلیکیشن کوکوین هم در سیستم عامل اندروید و هم در سیستم عامل iOS استفاده کنند.

این صرافی، مانند صرافی بایننس، ارز دیجیتال مخصوص به خود را دارد که با نماد (KCS) نشان داده می شود. کاربرانی که از کوین (KCS) برای پرداخت هزینه تراکنش های خود استفاده می کنند نیز می توانند از تخفیف های این صرافی بهره مند شوند. همچنین این صرافی نیمی از درآمد حاصل از کارمزدهای خود را بین دارندگان سکه (KCS) تقسیم می کند. در سال 2019، Kocoin Exchange رابط کاربری خود را به پلتفرم 2.0 ارتقا داد که شامل ویژگی هایی مانند انواع سفارشات پیشرفته، API جدید و سایر عملکردها بود. این صرافی هزینه های کمی را از کاربران خود دریافت می کند. صرافی کوکوین یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال بین المللی در ایران است.

توکن KCS چیست؟

صرافی کوکوین دارای یک توکن بومی به نام KCS است که صرافی کوکوین از آن برای مبادله دارایی های رمزنگاری شده استفاده می کند. توکن KCS یک توکن مبتنی بر شبکه ERC-20 است که توسط اکثر کیف پول‌های اتریوم پشتیبانی می‌شود.

3- صرافی کراکن

صرافی کراکن یکی از صرافی های معروف و مطمئن در زمینه ارزهای دیجیتال است که در سال 2011 در سانفرانسیسکو کالیفرنیا تاسیس شد. Kraken متعلق به Payward Inc است و موسس و مدیر عامل آن Jesse Powell است. از ابتدایی ترین خدمات این صرافی می توان به تبدیل ارزهای فیات مانند یورو، دلار کانادا، USD و پوند به ارزهای دیجیتال و همچنین تبدیل یک ارز به ارز دیگر اشاره کرد. رابط کاربری صرافی Kraken دشوار و پیچیده است که ممکن است برای کاربران مبتدی مشکلاتی ایجاد کند.

هزینه تعویض کراکن
کارمزد معامله در این بورس بین 0 تا 0.26 است. نوع حساب در صرافی کراکن مشمول مالیات است. همچنین، کراکن بیت کوین، بیت کوین کش، لینک زنجیره ای، اتریوم، کاردانو، کلاسیک اتریوم، کامپوند - مونرو - Aave - Algorand - غیر مجاز می باشدmos - Ocean Protocol - EOS - Litecoin - Nano - Polkadot - Ripple - Siacoin - Stellar Lumens و ... را ارائه می دهد. پشتیبانی می کند.

صرافی Kraken به کاربران اجازه می دهد تا معاملات مارجین و آتی انجام دهند. پاداش شرط بندی ارائه شده توسط این صرافی بین 1.5٪ تا 40٪ است. همچنین، کاربران باید بین 3.75٪ + 0.25٪ برای کارمزد واریز از طریق کارت اعتباری پرداخت کنند. حداقل تراکنش کارت در صرافی کراکن 10 دلار و حداکثر تراکنش کارت 4000 دلار در یک دوره 7 روزه است. کارمزد برداشت ارز دیجیتال در کراکن بسته به نوع ارز دیجیتال متفاوت است.

هزینه برداشت ارز فیات در صرافی کراکن 4-40 دلار است که از طریق سوئیفت پرداخت می شود. همچنین این صرافی هیچ گونه هزینه برداشتی از کاربران دریافت نمی کند. اپلیکیشن موبایل کراکن در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS قابل استفاده است.

حرف پایانی

در این مقاله سعی کردیم بهترین صرافی های ارز دیجیتال بین المللی در ایران را به همراه ویژگی ها، مزایا و معایب آن ها به شما معرفی کنیم. البته صرافی های دیگری نیز وجود دارد که مورد استقبال کاربران ایرانی قرار گرفته است. اما به طور کلی صرافی هایی که در این مقاله معرفی شدند از نظر اعتبار و امنیت در سطح بالاتری نسبت به سایر صرافی های ارز دیجیتال بین المللی قرار دارند.

 

منبع: شهر سخت افزار


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۲۹:۴۷ توسط:علی موضوع: بازار سرمایه نظرات (0)